سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تصاویر/ سومین نشست مرکز متون درسی حوزه با  مدیران مدارس قم

حوزه/ در متون جدید نگاه جدی به آموزه های قرآن و روایات، استفاده از تراث علمی گذشته، اتقان علمی کتب و آموزشی و رعایت استانداردهای آموزشی به عمل آمده و تلاش شده کتابها پاسخگوی نیاز طلاب و دانش پژوهان باشد و به گونه‌ای طراحی شده که سطح علمی طلاب را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید جزایری در سومین نشست اساتید برنامه آموزشی سطح یک با اشاره به جایگاه و اهمیت مرکز تدوین متون درسی حوزه های علمیه اظهارداشت: بحث متون درسی در حوزه های علمیه از مباحثی است که از قدیم مورد توجه و تاکید ویژه مسئولین بوده و و از آنجا که محور آموزش حوزه است حساسیت های خاصی را به خود جلب کرده است از این جهت باید این متون از اتقان و دقت و جامعیت قابل قبولی برخوردار باشد .

وی افزود: مرکز تدوین از سه اداره «گروه‌های علمی»، «استاندارد سازی و ارزیابی» و «پشتیبانی» شکل گرفته که بیشترین بار مرکز بر عهده گروه های علمی آن است.

حجت الاسلام  والمسلمین جزایری ادامه داد: گروه‌های علمی این دفتر شامل اخلاق، کلام و عقاید،‌ ادبیات، برنامه ریزی درسی،  فقه و اصول،‌ تاریخ و قرآن می باشد که بعضی از گروهها به فراخور نیاز شان دارای کار گروههایی در زیر مجموعه می باشند مثل گروه ادبیات که شامل چهار کار گروه صرف و نحو و لغت و بلاغت است.

مدیر مرکز تدوین متون درسی حوزه های علمیه بیان داشت: در فرآیند تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه  بنا را بر مشورت با اساتید و مدیران مدارس علمیه گذاشته‌ایم تا مشخص شود که کدامیک از دروس نیازمند تغییر جدی است و کدامیک تطابق بیشتری با سرفصل‌های تصویب شده دارد.

وی اظهارداشت:   دفتر تدوین متون برای سال اول حوزه، کتابهای جدید را  تدوین و  در اختیار مدارس متقاضی قرار داد که ما در این نشست دو روزه در جهت ارتقاء کار خود از نظرات اساتید و متخصصان امر بهره مند بردیم.

حجت الاسلام و المسلمین جزایری ادامه داد: در متون جدید نگاه جدی به آموزه های  قرآن و روایات، استفاده از تراث علمی گذشته، اتقان علمی کتب و آموزشی و  رعایت استانداردهای آموزشی به عمل آمده و تلاش شده کتابها پاسخگوی نیاز طلاب و دانش پژوهان باشد و به گونه‌ای طراحی شده که سطح علمی طلاب را افزایش دهد.

وی به کارگاه های آموزشی دو روزه این مرکز اشاره کردو گفت: در روز اول کارگروه صرف که شامل کارگاه نقد صرف 1 و2 و کارگروه نحو که شامل کارگاه نقد نحو 1 می باشد را داشتیم و در روز دوم کارگاه نقد صرف 3 و نحو 2 و 3 را برای اساتید حاضر در این نشست دو روزه برگزار کردیم.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha